Zarezerwuj termin odprawy granicznej autokaru lub pojazdu ciężarowego
Jeżeli planujesz przekroczyć granicę drogową pojazdem ciężarowym lub autokarem, możesz zarezerwować termin odprawy granicznej w wybranym przedziale czasowym.
Przekazane z wyprzedzeniem dane pozwolą na skrócenie czasu odprawy.
Rezerwację odprawy pojazdu ciężarowego mogą dokonać podmioty bezpośrednio lub pośrednio zaangażowane w obrót towarowy z zagranicą lub kierowcy.
Rezerwację odprawy autokaru mogą dokonać organizacje obsługujące zorganizowane przewozy autokarowe lub kierowcy.
- Załóż konto na PUESC z podstawowym zakresem uprawnień – sprawdź, jak to zrobić w usłudze „Załóż konto lub sprawdź swoje dane”.
Konto z podstawowym zakresem uprawnień nie wymaga potwierdzania tożsamości. - Zarejestruj dane przedsiębiorcy, jeżeli nie był wcześniej zarejestrowany na PUESC – sprawdź jak to zrobić w usłudze „Zarejestruj dane podmiotu / uzyskaj numer EORI”
- planowany termin przyjazdu na przejście graniczne,
- nr rejestracyjny pojazdu lub autokaru,
- dane kierowcy i pasażerów (imię, nazwisko, nr paszportu, datę urodzenia, datę wystawienia i ważności dokumentu podróży),
- dane przewoźnika z nadanym numerem EORI,
- w przypadku pojazdu ciężarowego: liczbę zgłoszeń, którymi objęto towary oraz numery kontenerów (jeżeli dotyczy),
- LRN – Lokalny Numer Referencyjny będący niepowtarzalnym kodem nadanym przez podmiot w danym roku. Np. ZA2100001, gdzie „ZA” oznacza zgłoszenie awizacyjne, „21” – bieżący rok, „00001” – pięciocyfrowy, niepowtarzalny numer w bieżącym roku,
- zarezerwujesz termin odprawy na granicy;
- skrócisz czas pobytu na granicy;
- umożliwisz funkcjonariuszom Służby Celno-Skarbowej przeprowadzenie części procedur związanych z odprawą przed twoim przybyciem na granicę.
Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi spowodowana w szczególności awarią po stronie SISC (System Informacyjny Skarbowo-Celny) lub pracami serwisowymi. W takich sytuacjach rezerwacja terminu odprawy granicznej autokaru lub pojazdu ciężarowego nie jest możliwa
Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:
- portal Centralny Service Desk
- e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl
- w polu temat wpisz nazwę usługi
- w treści wiadomości opisz co działa nieprawidłowo bądź napisz, czego chcesz się dowiedzieć
- wyślij wiadomość z adresu e-mail, który został użyty do założenia konta na PUESC (login PUESC)
- telefon - 33 483 20 55;
Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.
Czas realizacji
- Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo
- Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin
- Obsługa zgłoszeń wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii- przykładowy wpis) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych
- Obsługa wniosków wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii- przykładowy wpis) w dni robocze od 7:30 do 15:30 maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych
w przygotowaniu
Serwis graniczny: https://granica.gov.pl/ - przydatne informacje o sytuacji na przejściach granicznych, dostępnych udogodnieniach i obowiązujących przepisach.
W przygotowaniu